Före & Efterbilder på Alicia

skrivet den: 2011-11-04 | klockan: 14:55:00 | publicerat i: Redigering | 1 kommentarer
Tänkte visa lite exempel på hur jag brukar redigera.
Och som jag skrev i ett annat inlägg så redigerar jag mina bilder endast i Camera Raw. Kan hända att jag använder mig utav Photoshop med.
 
För er som inte vet vad Camera Raw är så är det ett inbyggt bildbehandlingsprogram för RAW-filer i Photoshop, men funkar även för JPG-filer. Verkligen att rekomendera om ni inte redan använder det! Om ni klickar här och skrollar ner på sidan kan ni se några exempel på vad man kan göra & är ni intresserade av att lära er mer kan ni ladda ner kursen här. Enjoy! ;)
Bild 1: Min personliga favorit av alla bilder jag tog.
Här har jag endast dragit i reglagen Blacks och Contrast i Camera Raw.
Har även lagt på Contrast, Clarity och Sharpness över hennes pupiller med hjälp av Adjustment Brush.
 
Bild 2: För att rädda denna bild har jag dragit i reglagen Exposure, Brightness, Contrast och Vibrance i Camera Raw.
 
Trackback