Uppegården

skrivet den: 2012-01-10 | klockan: 22:45:00 | publicerat i: Ridning | 0 kommentarer
 

Började med att rida den här finingen. Hans namn är Cooper och är en jättestor bäbis! Som ni ser.. Han är bara 3½ år gammal och världens mysigaste att hantera. Hans mamma är Carmasom jag red en del förr, som är efter någon dressyrhäst och hans far är en hopphäst. Orkar inte leta reda på vilka de är just nu men har för mig att det står på Gert Brandons hemsida.

Tror det kan bli något fint utav den här killen. Han har blivit lite riden förr men är ju unghäst som sagt, funderar på att rida och hantera honom under min praktik några veckor framåt. Ska bli spännande :)

Två andra bäbisar! Gert har tre 4åriga connemaror, tanken med dessa är att de ska bli körhästar. Dessa två är lite konstiga av sig, dem har blivit uppsittna på förr med är helt konstiga när man sätter sig på dem.. Förutom den tredje som inte är med på bild. (Dem är föresten dräktiga, och ska få föl till sommaren!!!!!!!!!!!) Mys.

Hatar att hämta hästar från hagen SOM INTE VILL BLI INFÅNGADE. Det är fan det jobbigaste som finns! Ni ser ju bara hur bra det går för mig.. Måste alltid locka Rocky med godis eller liknande. Hatar även när hästar vänder rumpan mot mig, tycker det är skitläskigt.

Är inte riktigt säker på om det är en häst jag sitter på.. Liknar mer en kamel.

Satte mig även på ett litet russ som är känd för att slänga av små barn. Katten ville också va med och rida såklart!
Trackback